pedia-learning

ورود

گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت نام

ثبت نام
انجمن عمومی گسترش فناوری آگو

اگر اولین بار از انجمن بازدید می کنید برای دسترسی کامل به انجمن عضو شوید بعد عضویت قادر به ارسال مطلب و شرکت در بحث خواهید داشت

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گوگل آنالیتیکس – Google Analytics بخش هفتم
08-25-2013, 02:12 PM
ارسال: #1
گوگل آنالیتیکس – Google Analytics بخش هفتم
با سلام مجدد.
فکر می کنم بحث گوگل آنالیتیکس کمی طولانی شده است. بنابراین سعی می کنم به صورت خلاصه تری مطلب را به انتها برسانم.
در منو های گوگل بخش بسیار مهمی که در اینجا می خواهیم مورد بررسی قرار دهیم با عنوان Traffic Sources شناخته می شود. در این منو به ما نشان می دهد کابرای سایت ما چگونه و از چه روشی به سایت ما وارد شده اند.
دقت کنید اینکه از چه سایتی به سایت ما آمده اند حاوی اطلاعات زیادی است. مثلا وقتی ۲۵% کاربران سایت ما از گوگل به سایت ما می آیند یعنی میزان جذب بیننده از طریق جستجو را به ما نشان می دهد. یا وقتی شما تبلیغی در سایتی قرار می دهید حتما باید بررسی کنید که چه تعداد از آن سایت به سایت شما جذب شده اند و اینکه افراد جذب شده چند دقیقه زمان در سایت شما صرف کرده اند. اگر این افراد بلافاصله از سایت بیرون رفته اند می تواند به این معنی باشد که این سایت برای تبلیغ نامناسب بوده است و یا حتی در مواردی می تواند عدد بالای Bounce نشان از این باشد که صاحب سایت خودش بر روی تبلیغ کلیک کرده تا به صورت مصنوعی برای شما بیننده درست کند. علاوه بر این در مواقعی که شما چندین تبلیغ در سایتهای مختلف قرار می دهید و برای هر کدام نیز هزینه می پردازید این قسمت گوگل آنالیتیکس به شما امکان مقایسه تبلیغات مختلف را نشان می دهد. من بعدا در بخش تبلیغات و انواع آن نکات کلیدی مقایسه انواع تبلیغات را برای شما خواهم گفت.

[تصویر:  traffic-source.jpg]

مهمترین گزینه های این منو به ترتیب از ۱ الی ۶ شماره گذاری شده است.
شماره ۱ : All Traffic در این گزینه کل ترافیک (بیننده سایت ) را در یک صفحه و به صورت کلی تحلیل کرده است. شکل بالا همین گزینه را نشان می دهد. در شکل نشان می دهد که در بازه زمانی انتخاب شده ۱۶۷۸ نفر از سایت بازدید کرده اند که از این تعداد ۲۰٫۶۸% آنها از طریق جستجو در موتور های جستجوگر سایت را پیدا کرده اند، ۵۷٫۳۳% توسط سایتهای دیگر (از طریق لینک) سایت ما را پیدا کرده اند و ۲۱٫۹۹% آدرس سایت را داشته اند و مستقیما در قسمت آدرس بار مرورگر خود وارد کرده اند.
شماره ۲: Direct در این گزینه به شما نشان می دهد افرادی که مستقیما آدرس سایت شما را در مرورگر خود وارد کرده و به سایت شما وارد شده اند ابتدا به چه صفحه ای وارد شده اند،چند صفحه را مطالعه کرده و چقدر در سایت وقت گذرانده اند و …
شماره ۳: Referrals این قسمت به شما نشان می دهد از چه سایت هایی به سایت شما لینک می باشد (لینک می تواند به صورت متنی، عکسی و … باشد.) و از هر کدام چه تعداد بیننده با چه مشخصاتی برای شما فرستاده شده است. به تصویر زیر نگاه کنید:

[تصویر:  referrals.jpg]

همانطور که مشاهده می کنید بیشترین بیننده از سایت unp.ir به تعداد ۳۲۶ نفر برای من فرستاده شده. میانگین زمان صرف شده این افراد ۵:۰۱ دقیقه و تعداد صفحات آنها به صورت میانگین ۵٫۷۷ بوده است. در مقابل سایت barnamenevis.org که برای سایت من (ردیف ۶) ۴۴ نفر بیننده فرستاده با میانگین زمان ۱:۱۶ و میانگین ۱٫۴۳ صفحه در هر بازدید. بنابراین صرف نظر از تعداد بیننده کم سایت توجه افراد فرستاده شده از سایت barnamenevis.org بسیار کم بوده و به نوعی نشان می دهد که این سایت برای تبلیغ و جذب مشتری نامناسب است. دقت شود کاربران این سایت به موضوع سایت من این واکنش را نشان می دهند، ممکن است در مورد سایتهای دیگر تبلیغ نتیجه دیگری داشته باشد. در مورد تبلیغ خود و قرار دادن آن در سایتها فاکتور های مختلف روانشناسی و موضوعی مختلفی حکم فرما می باشد که در بخش های بعدی به آنها می پردازیم.
شماره ۴: Search همانطور که از عنوان آن مشخص است به شما نشان می دهد که چه میزان از ترافیک شما توسط موتور های جستجو فرستاده شده است. خود این گزینه ۲ قسمت دارد Organic و Paid
شماره ۵: Organic این قسمت یعنی سایت شما به صورت عادی در موتور های جستجو مورد جستجو قرار گرفته است. در صورت کلیک بر روی این قسمت شما می توانید چندین نمودار با اهمیت را مشاهده نمایید:

[تصویر:  keyword.jpg]

جدول فوق کلماتی را نشان می دهد که عمل جستجو بر اساس این کلمات انجام شده است.

[تصویر:  source.jpg]

جدول فوق نشان می دهد از هر موتور جستجو چه تعداد بیننده برای سایت ما فرستاده شده است. عملا همانطور که مشاهده می کنید، موتور جستجوی گوگل به عنوان مهمترین موتور جستجو می باشد.
در قسمت بعد گزینه Organic شما با جدول Landing Page مواجه می شوید. منظور از این جدول این است که کاربران پس از جستجو به کدام صفحه سایت شما وارد شده اند.

شماره ۶: Paid این قسمت مخصوص افرادی است که به حساب گوگل پول واریز می کنند و بدین صورت به صورت مصنوعی در نتایج جستجو در بالای صفحه نشان داده می شوند. این روش که یکی از روشها تبلیغات به حساب می آید در کشور ایران نیز قابل اجرا می باشد. با کلیک بر روی این گزینه تعداد افرادی که بدین طریق جذب سایت شده اند نشان داده می شود.

به پایان این منو رسیدیم.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان


Persian Translation by MyBBIran.com - Ver: 4.1
Powered by MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme designed by Marvel (Sidebar created by Yaldaram - Yaldaram.com)
Theme Translation by Mt Edition