الکسا – Alexa قسمت چهارم - نسخهی قابل چاپ +- انجمن عمومی گسترش فناوری آگو (http://forums.ago.ir) +-- انجمن: انجمن های عمومی گسترش فناوری آگو (/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: SEO (/forumdisplay.php?fid=19) +--- موضوع: الکسا – Alexa قسمت چهارم (/showthread.php?tid=2113) |
الکسا – Alexa قسمت چهارم - agotd - 07-29-2013 03:44 PM سلام در ادامه بحث قبلی و لازم است یادآوری کنم در تمامی قسمتهای نمودار الکسا که طی ۳ مطلب قبلی مورد بررسی قرار گرفت امکان مقایسه دو سایت با یکدیگر وجود دارد. در تصویر زیر دو سایت را بر اساس مثلا Traffic Rank در بازه ۳ ماه با یکدیگر مقایسه کرده ایم. ادامه بررسی نمودار ها : در بخش دوم نمودارهای الکسا نمودار Search Analytics وجود دارد که به طور ساده به ما می گوید این سایت چند درصد کاربرانش را از موتور های جستجو بدست می آورد و علاوه بر این کلمات کلیدی که بر اساس آنها جستجو انجام شده و این سایت پیدا شده است کدامند. به عبارتی به ما اعلام می کند با هر کلمه کلیدی چند درصد از کاربران یا چه تعدادی کاربر به سایت ما آمده اند. چون اندازه این صفحه بزرگ می باشد من مجبورم هر قسمت را با یک شماره مشخص و توضیحات آن را در ادامه قرار دهم. توضیحات هر شماره : ۱- این نمودار نشان می دهد در هر روز چند درصد کاربران این سایت از موتور های جستجوگر جذب شده اند. ۲- در این قسمت میزان جذب را به صورت میانگین عددی بر حسب ۳۰ روز گذشته، هفت روز گذشته و روز گذشته ذکر کرده است. ۳- ۱۰ کلمه برتر و درصد هر کدام که باعث جذب بیننده برای این سایت از موتور های جستجو شده است. به عبارتی بیشتری جستجو ها چه بوده است. مثلا ۶٫۱۱% کاربران در موتورهای جستجوگر بدنبال androidha گشته اند و این سایت را در نتایج پیدا کرده اند. ۴- این قسمت تبلیغات است. ۵- کلمات کلیدی که نرخ افزایشی داشته اند به همراه میزان درصد افزایش را نشان می دهد. ۶- کلمات کلیدی که نرخ کاهشی داشته اند به همراه میزان درصد کاهش را نشان می دهد. ۷- ابزارهای تکمیلی که توسط یک سایت دیگر ارائه می گردد. این بخش که به صاحب سایت توصیه هایی در زمینه خرید تبلیغات پولی می کند توسط سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. ارائه گردیده است. به نوعی در این قسمت سعی در ارائه توصیه هایی به صاحب سایت دارد که منجر به خرید بسته های تبلیغاتی می گردد. توصیه می شود افرادی که حوصله بالایی دارند و همچنین در بحث تبلیغات می خواهند به عمق بروند این قسمت را بررسی کنند. خود سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. نمودار های بسیار زیادی در زمینه تبلیغات پولی و خرید بسته های تبلیغاتی PPC و CPC ارائه می دهد. این مباحث را در قسمت های بعدی در بخش تبلیغات و جذب بیننده توسط موتور های جستجوگر بررسی خواهیم کرد. ۸- در این قسمت به بررسی کلمات کلیدی مورد جستجو در موتور های جستجوگر می پردازد. در هر مورد ابتدا کلمه کلیدی و پس از آن قدرت کلمه در جذب بیننده ( عددی بین ۰ تا ۱۰۰) و پس از آن محبوبیت کلمه کلیدی ( عددی بین ۰ تا ۱۰۰) و در آخرین ستون که به QCI معروف می باشد رقابت برای تبلیغ روی این کلمه بین سایتها بررسی شده است. به عنوان مثال QCI در مورد لغت Smart tools بین سایتها بالا می باشد. ( عددی بین ۰ تا ۱۰۰) یک نکته مهم : سایتهایی مثل الکسا مرتبا سرویس هایشان را تغییر می دهند. بنابراین دوستان عزیز در صورتی که در گوشه و کنار سایت قسمتهایی جدید را مشاهده کردید تعجب نکنید. |