انجمن عمومی گسترش فناوری آگو
۵ اشتباه که شرکت های کوچک در شبکه های اجتماعی انجام میدهند. - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن عمومی گسترش فناوری آگو (http://forums.ago.ir)
+-- انجمن: انجمن های عمومی گسترش فناوری آگو (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: SEO (/forumdisplay.php?fid=19)
+--- موضوع: ۵ اشتباه که شرکت های کوچک در شبکه های اجتماعی انجام میدهند. (/showthread.php?tid=2210)



۵ اشتباه که شرکت های کوچک در شبکه های اجتماعی انجام میدهند. - agotd - 11-28-2013 07:03 PM

۱٫ استفاده از انواع شبکه های اجتماعی:
استفاده از شبکه اجتماعی بسیار وقتگیر است. اما به عنوان بهترین منبع برای تبلیغات شناخته شده است. بهتر است که بسته به شبکه های اجتماعی (که در کشور شما استفاده میشود) تبلیغات خود را آماده کنید و از دیگر شبکه ها استفاده نکنید.
۲٫ منبع گذاشتن در کمپین و گروه های بی ارزش شبکه های اجتماعی:
برای استفاده از شبکه اجتماعی باید بدانید کدام ابزار استفاده خوب یا بدی دارند (بسته به تجارت شما).
زمانی که میبینید پستهایی که در توییتر قرار میدهید توجه مشتریان شما را جلب نمیکند میتوانید آن پست ها را قطع کنید.
یا مثلا زمانی که میبینید ویدیوهایی که در فیسبوک و یوتیوب قرار میدهید بیننده بیشتری دارد بیشتر زمان و سرمایه خود را در آن سایتها قرار دهید.
۳٫ وارد کردن اطلاعات اشتباه از برند خود
شرکت شما احتیاج به مستند مرتبط با تجارت شما دارد که در شبکه های اجتماعی بسیار اهمیت دارد. حتما اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات شرکت را در فرم قرار داده اید.
تقریبا بیشتر شبکه های اجتماعی اطلاعاتی نظیر (قرار دادن عکس, لوگو, توضیح در مورد شرکت شما ولینکهای وبسایت شما ) را در اختیارتان قرار میدهد.
پر کردن این فرمها میتواند کمک کند که افراد شما را راحتتر پیدا کرده و همچنین مشتریان شما و شرکت شما را بهتر بشناسند.
۴٫ فقط نوشتن و گوش ندادن:
شبکه اجتماعی فقط این نیست که شما مطلبی در پروفایل خود قرار دهید بلکه باید یک مکالمه را طرحریزی کنید.
که این به معنی توجه کردن به افرادیست که برای شما نظر میگذارند.
همیشه با کلماتی مثبت از آنها تشکر کنید. و اگر چنانچه شبهه ای در مورد احصولات شما برایشان پیش آمد حتما آنها را راهنمایی کنید.
با این کار شما میتوانید به مشتریان خود آموزش دهید و همچنین میتوانید آنها را راضی نگه دارید.
و از همه مهمتر این است که با این کار شما دقیقا متوجه میشوید که مشتریان شما چه تقاضایی از شما دارند. اگر به آنها توجه نکنید هیچگاه نمیتوانید از پیشنهاداتی که میدهند بهره مند شوید.
۵٫ رها کردن شبکه های اجتماعی و غیر فعال کردنشان:
باید هر روز یک زمان کم برای شبکه اجتماعی خود قرار دهید اگر میبینید که نمیتوانید این کار را بکنید پیشنهاد میکنیم که درگیر این مدل بازاریابی نشوید.
به طور قطع مشتریان ما از ما انتظار داشتن پروفایل در شبکه های اجتماعی را دارند اما نا امید کردن آنها بهتر از بی اعتنایی کردن به آنهاست. زمانی که مشتریان شما پروفایل شما را غیر فعال ببینند این طور برداشت میکنند که شما از این تجارت دست کشیده اید اما اگر کلا از این شبکه ها استفاده نکنید آنها فقط در مدت چند دقیقه به این قضیه که چرا از شبکه اجتماعی استفاده نمیکنید فکر میکنند و برای همیشه از برند