Duplicate content چیست و چه ضررهایی دارد؟ - نسخهی قابل چاپ +- انجمن عمومی گسترش فناوری آگو (http://forums.ago.ir) +-- انجمن: انجمن های عمومی گسترش فناوری آگو (/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: SEO (/forumdisplay.php?fid=19) +--- موضوع: Duplicate content چیست و چه ضررهایی دارد؟ (/showthread.php?tid=2212) |
Duplicate content چیست و چه ضررهایی دارد؟ - agotd - 11-30-2013 11:11 PM سیاست کاری گوگل بر آن است که نتایج خوب و مرتبطی را تحویل کاربرا ن دهد . این مشکل زمانی حاد میشود که شخصی در گوگل به دنبال مطلبی میگردد و به جای مطالب متفاوت و البته مرتبط ، مطالب تکراری برای او به نمایش در می آید. گوگل به آن محتوا نگاه میکند ، اگر تکراری بود(چه در سایت های دیگر وجود داشت و یا در همان سایت ) پنالتی های سنگینی برای آن سایت در نظر خواهد گرفت . Duplicate content چیست و چه ضررهایی دارد؟ Duplicate content به معنای تکرار محتوا میباشد. حالا چه در خود سایت شما موجود باشد یا در دیگر سایتها. تکرار محتوا در کلمه های کلیدی میتواند موجود باش. گاه میتواند مطلب از بیرون سایت وارد سایت شما شود. محتوا های تکراری به روش های زیر به وجود می آیند : ۱٫کپی کردن : محتوا های تکراری یا Duplicate content ها از آنجایی شکل میگیرند که نویسنده و مدیر یک سایت دیگر ایده ای برای نوشتن ندارند و مطالب دیگر سایت ها را کپی میکنند و درون سایت خود قرار میدهند . البته کپی کردن مطالب به جز این که از طرف گوگل کاملا مردود است ، باعث عدم اعتماد کاربران به سایت شما نیز میشود . ۲٫آدرس های تکراری برای یک مطلب : زمانی که یک مطلب با چندین آدرس مختلف در دسترس قرار میگیرد (مثلا به صورت عددی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. و همینطور این مطلب به صورت حروفی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید. ) . این مشکل زمانی ایجاد میشود که شما از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید و مطالب شما با چندین آدرس در دسترس است . صفحات سایت شما باید فقط از طریق یک آدرس در دسترس باشند . ۳٫نسخه پرینت و نسخه موبایل : ایجاد نسخه های پرینت و موبایل برای یک سایت میتواند خیلی خوب و موثر باشد ، اما تا زمانی که با نسخه اصلی سایت نیز سازگاری داشته باشند و از سیستم آدرس دهی یکسانی استفاده کنند و مطلب را درون یک سایت تکرار نکنند. ۴٫پارامتر های مختلف برای آمارگیری : بعضی از سیستم های آمارگیر ، آدرس های تکراری برای صفحات مختلف ایجاد میکنند که همان محتوای تکراری شناخته میشود و امکان پنالایز شدن وجود دارد. چگونه مشکلات فوق را رفع کنیم ؟ ۱٫ایجاد Redirect 301 : ریدایرکت با کد ۳۰۱ ، میتواند راه حل خوبی برای صفحات تکراری باشد . میتوانید آدرس های دیگر را بر روی بهترین آدرس ریدایرکت کنید و جلوی ایجاد این صفحات مزاحم را بگیرید. ۲٫rel=”canonical” : canonical یکی از تگ های معروف و مهم در سئو است ، میتوانید با این کد بدون ریدایرکت کردن کاربر ، به روبات های موتور های جست و جو آدرس صفحه اصلی را نشان دهید و گوگل نیز فقط همان صفحه را ایندکس میکند نه تمامی صفحات تکراری را. ایجاد محتوای اصل و تازه : یکی از توصیه هایی که بعضی وبمستر ها هیچ گاه آن را قبول نمیکنند ، ایجاد محتوای تازه و اصل است . وقتی میتوانید با گذاشتن کمی زمان ، محتوای خوب و به اصطلاح unique ایجاد کنید ، چه نیازی هست که مطالب دیگر سایت ها را کپی کنید ؟ . با تولید محتوا دیگر نباید نگران پنالایز شدن از طرف گوگل باشید ، چون آن مطلب برای اولین بار در سایت شما حضور داشته نه در چندین سایت دیگر ! ۳٫معرفی کردن سایت خود با www و بدون www . در سیستمهای مدیریت محتوای خود(وردپرس و دروپا جوملا و …) این قابلیت را فعال کنید. و همچنین در گوگل وبمستر در زبانه کرال گزینه Add Parameter سایت خود را معرفی کنید. |