سئو : هدف گوگل چیست و 10 نکته ای که گوگل به آن اعتقاد دارد
|
04-14-2014, 02:48 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 04-14-2014 02:50 PM، توسط agotd.)
ارسال: #1
|
|||
|
|||
سئو : هدف گوگل چیست و 10 نکته ای که گوگل به آن اعتقاد دارد
سئو : هدف گوگل چیست و 10 نکته ای که گوگل به آن اعتقاد دارد در وب سایت فارسی گوگل منتشر شده است که مطالعه آن کمک بسیار زیادی به شناخت اهداف و اعتقادات شرکت گوگل می کند. در بخشی از وب سایت فارسی گوگل آمده است :
آنچه برای شما انجام میدهیم لاری پیج، CEO و یکی از بنیانگذاران شرکت، یکبار "موتور جستجوی ایدهآل" را بهعنوان چیزی که "دقیقاً میفهمد منظور شما چیست و آنچه را خواستهاید به درستی در اختیار شما قرار میدهد" تعریف کرد. از زمانی که او این کلمات را گفت، Google رشد کرده تا محصولات را از طریق جستجو پیشنهاد دهد، اما روح آنچه او گفته هنوز باقی مانده است. با همه فنآوریهای ما—از جستجو گرفته تا Chrome تا Gmail—هدف ما این است که یافتن اطلاعات مورد نیاز و دستیابی به چیزهایی که میخواهید انجام دهید را برای شما تا حد امکان آسان کنیم. این یعنی اینکه جستجو را هوشمندانهتر و سریعتر کنیم، تا وقتی شما [jaguar] را تایپ میکنید، بتواند بفهمد که شما بدنبال خودرو هستید نه عکسهای حیوان. این یعنی وقتی دوستان شما تبلیغی یا نتیجه جستجویی را دوست دارند به شما نشان داده شود، تا شما بدانید که آن مطلب با ارزش بوده است. این یعنی اینکه محصولات خود را به گونهای بسازیم که به صورت مستقیم کار کنند، بهطوری که بدون نیاز به کپی و جایگذاری، بتوانید اسناد را با مخاطبین Gmail به اشتراک بگذارید و همان برگههایی را که در مرورگر Chrome خود روی رایانه رومیزی خود باز کردهاید در تلفن Android خود باز کنید. بالاتر از همه، این یعنی اینکه محصولات خود را به گونهای بسازیم که بهتر کار کنند، تا افراد بتوانند وقت خود را روی موضوعاتی که در آن خوب هستند بگذرانند—مانند لذت بردن در کنار خانواده، چادر زدن در طبیعت، نقاشی یک عکس یا برگزار کردن یک جشن. ما هنوز به آنجا نرسیدهایم، اما مشغول کار روی آن هستیم. 10 نکته ای که گوگل به آن اعتقاد دارد و فکرمیکند درست است ما ابتدا این "10 مورد" را نوشتیم، وقتی تنها چند سال از عمر Google میگذشت. هر از چند گاه به این لیست رجوع میکنیم تا ببینم آیا هنوز معتبر است. ما امیداواریم که این گونه باشد–و شما میتوانید ما را به آن پایبند کنید. توجه خود را به کاربر معطوف کنید بقیه موارد به خودی خود انجام می شود. از زمان شروع کار خود، هدف ما ارائه بهترین تجربه کاربر ممکن بوده است. خواه ما در حال طراحی یک مرورگر اینترنت جدید یا یک تنظیم جدید در شکل ظاهری صفحه اصلی باشیم، بسیار مراقب هستیم که این تغییرات و پیشرفتهادر نهایت در راستای خدمت به شما باشد، تا اهداف داخلی ما یا نتیجه نهایی. رابط کاربر صفحه اصلی ما ساده و واضح است، و صفحات فوراً بارگیری میشوند. جایگاههادر نتایج جستجو هیچ گاه به کسی فروخته نمیشوند، و تبلیغات فقط به این شکل مشخص نمیشوند تبلیغات محتوایی مرتبط و نه غیر مرتبط و گیج کننده را ارائه میکنند. و وقتی ما ابزارها و برنامههای کاربردی جدید را طراحی میکنیم، معتقدیم که عملکرد این ابزارها و برنامهها باید به حدی خوب و درست باشد که شما مجبور نباشید فکر کنید چگونه میتوان آنها را بهطور متفاوتی طراحی کرد. بهترین کار این است که یک کار را واقعا درست و خوب انجام دهیم. ما جستجو میکنیم . با یکی از بزرگترین گروههای تحقیق دنیا که بهطور انحصاری بر حل مشکلات جستجو تمرکز دارد، ما به خوبی میدانیم چکار میکنیم و چگونه میتوانیم ان را بهتر انجام دهیم. با گفتگوی مکرر درباره مشکلات دشوار، ما توانستهایم مسائل پیچیده را حل کنیم و سرویسی را که هم اکنون یافتن اطلاعات را برای میلیونها نفر به صورت یک تجربه سریع و یکپارچه درآورده است، بهطور مداوم پیشرفت دهیم. تعهد ما در بهبود جستجو به ما کمک میکند آنچه یاد گرفتهایم را بر محصولات جدید، مانند Gmail و Google Maps اعمال کنیم. ما امیدواریم که قدرت جستجو را به مناطق قبلاً کاوش نشده بیاوریم و به افراد کمک کنیم حتی به اطلاعات رو به گسترش بیشتری در زندگی خود دسترسی یافته و از آن استفاده کنند. سرعت بهتر از حرکت کند است. ما می دانیم وقت شما با ارزش است و به همین دلیل وقتی به دنبال پاسخی در وب هستید می خواهید پاسخ مربوطه را سریع تر دریافت کنید و ما برای رسیدن به این هدف در تلاشیم. ما ممکن است تنها افرادی در جهان باشیم که می گوییم هدف ما این است که مردم تا حد امکان سریعتر از صفحات اصلی ما خارج شوند. ما با حذف بیت ها و بایت های اضافه از صفحات خود و افزایش کارآمدی محیط کارمان، رکورد سرعت خود را بارها شكسته ایم، به طوریکه متوسط زمان پاسخ دهی یک نتیجه جستجو به کسری از ثانیه رسیده است. ما در هر محصول جدیدی که منتشر می کنیم سرعت را در نظر داریم، خواه این محصول یک برنامه کاربردی تلفن همراه یا Google Chrome، یا یک مرورگر طراحی شده با سرعتی متناسب با وب مدرن امروزی باشد. و در تلاشیم تا سرعت محصولات را بیشتر کنیم. در وب دموکراسی حکمفرماست. جستجوی Google در کار خود موفق است زیرا به میلیون ها نفری که به وب سایت ها پیوند پست می کنند برای تعیین اینکه کدام سایت دیگر محتوای ارزشمندی را ارائه می کند متکی است. ما با استفاده از بیش از 200 علامت و روش های مختلف اهمیت هر یک از صفحات وب را ارزیابی می کنیم، یکی از این روش ها الگوریتم به ثبت رسیده PageRank™ مان است که تجزیه و تحلیل می کند کدام سایت ها به عنوان بهترین منابع خبری توسط سایر صفحات موجود در وب "انتخاب شدند". با توسعه وب، در واقع این رویکرد نیز بهبود می یابد، زیرا هر سایت جدید نقطه اطلاعات دیگری است و رأی و نظر دیگری نیز باید در ارزشیابی ها در نظر گرفته شود. به همین منوال ما در زمینه پیشرفت نرم افزار منبع آزاد فعال هستیم، جایی که نوآوری نتیجه تلاش های دسته جمعی برنامه نویسان زیادی است. برای گرفتن یک پاسخ نیازی نیست که پشت میز خود بنشینید. دنیا به طور روزافزون در حال تغییر است: مردم می خواهند در هر جایی که هستند و در هر زمانی که لازم باشد به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. ما در زمینه ارائه فناوری ها و راه حلی های جدید برای سرویس های تلفن همراه که به مردم سراسر دنیا برای استفاده از گوشی خود جهت انجام چندین کار کمک کند پیشتاز هستیم، از بررسی ایمیل و رویدادهای تقویم گرفته تا مشاهده ویدیو، به علاوه چندین روش دیگر برای دسترسی به جستجوی Google در تلفن همراه. علاوه بر این ما امیدواریم با ارائه Android که یک پلتفرم تلفن همراه منبع آزاد و رایگان است، نوآوری بیشتری را برای کاربران تلفن همراه به ارمغان آوریم. Android دریچه ای برای هدایت اینترنت به دنیای تلفن همراه است. Android نه تنها برای مصرف کنندگان مفید است، که از طریق آن می توانند تجربه های تلفن همراه جدید و نو و گزینه ها و انتخاب های بیشتری را در اختیار داشته باشد بلکه برای حامل های مخابراتی، سازندگان و برنامه نویسان فرصت های کسب درآمد را فراهم می کند. می توانید بدون انجام کارهای نادرست کسب درآمد کنید. Google یک تجارت است. درآمدی که ما ایجاد می کنیم از ارائه فناوری جستجو به شرکت ها و فروش تبلیغات نمایش داده شده در سایت مان و از طرف دیگر در وب حاصل می شود. صدها هزار تبلیغات کننده در سراسر جهان از AdWords برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند؛ صدها هزار ناشر از برنامه AdWords برای ارائه تبلیغات مرتبط با محتوای سایت خود استفاده می کنند. برای اطمینان از اینکه در نهایت می توانیم به همه کاربران خود خدمات ارائه کنیم (خواه تبلیغ کننده باشند یا خیر) یک سری اصول برای برنامه های تبلیغاتی و اقدامات خود در این زمینه داریم: ما اجازه نمیدهیم تبلیغات در صفحات نتایج مان نشان داده شود مگر اینکه با محتوای محلی که نمایش داده میشوند مرتبط باشند. و بسیار معتقدیم که تبلیغات میتوانند اطلاعات مفیدی را ارائه کنند، اگر و تنها اگر با محتوای مورد نظر شما مرتبط باشند–بنابراین ممکن است برخی از جستجوها به هیچگونه تبلیغی ختم نشوند. ما عقیده داریم تبلیغات میتوانند بدون زرق و برق مفید باشند. ما تبلیغات بازشو، که در دیدن محتوایی که درخواست کردهاید اختلال ایجاد میکنند، را نمیپذیریم. ما دریافتهایم که تبلیغات نوشتاری مناسب شخصی که آن را میخواند، میزان کلیک بسیار بالاتری به نسبت تبلیغاتی که بهطور اتفاقی ظاهر میشود جذب میکند. هر تبلیغکننده، کوچک یا بزرگ، میتواند از این رسانه با هدفیابی بالا بهره ببرد. تبلیغات در Google همیشه به عنوان "پیوند دارای حمایت مالی" مشخص می شوند، بنابراین خطری برای یکپارچگی نتایج جستجوی ما محسوب نمی شوند. ما هیچ گاه جهت قرار دادن شرکای خود در مکان بالاتری در نتایج جستجو رتبه بندی ها را تغییر نمی دهیم و هیچ کس نمی تواند رتبه صفحه بهتری را خریداری کند. کاربران ما به تعهدات ما اطمینان دارند و هیچ سود کوتاه مدتی نمی تواند نقض این اعتماد و اطمینان را توجیه کند. همیشه اطلاعات بیشتری در بیرون وجود دارد. پس از اینکه بیشتر از هر سرویس جستجوی دیگری، بیشتر صفحات HTML را در اینترنت فهرست بندی کردیم، مهندسین ما توجه خود را به اطلاعاتی که به سادگی در دسترس نبودند معطوف کردند. برخی اوقات فقط کافی بود پایگاههای داده جدیدی را در جستجو ادغام کرد، مانند افزودن یک شماره تلفن و جستجوی آدرس و یک فهرست تجاری. اما بعضی اوقات باید تلاش بیشتری کرد و از خلاقیت بیشتری استفاده کرد مثلاً هنگام افزودن امکان جستجوی آرشیوهای خبری، حق ثبت، ژورنالهای علمی، میلیاردها تصویر و میلیونهاکتاب. و محققان ما همچنان در حال بررسی روشهایی هستند که بتوان همه اطلاعات جهان را در دسترس افرادی قرار داد که به دنبال پاسخ هستند. نیاز به اطلاعات همه مرزها را پشت سر می گذارد. شرکت ما از کالیفرنیا شروع به کار کرد، ولی بینش ما راحتی دسترسی به اطلاعات برای همه دنیاست و به تمامی زبانها. به همین دلیل، دفاتر ما در بیش از 60 کشور مستقر شدهاند، که در آنها بیش از 180 دامنه اینترنتی نگهداری میشوند و در حدود نیمی از نتایج را به مردم خارج از ایالات متحده میدهد. همچنین، رابط کاربری جستجوی Google به بیش از 130 زبان، این امکان را برای همگان فراهم میآورد که نتایج جستجو را برای مطالبی که به زبان خودشان نوشته شده داشته باشند. هدف این است که در حد امکان، محصولات و خدمات نیز به زبانهای مختلف و قالبهای در دسترس ارائه شوند. گرچه با استفاده از ابزار ترجمه ما، همه میتوانند نتایج را به زبانی که در آن سوی دنیا گویش میشود و کاربر با آن آشنایی ندارد برگردانند. با استفاده از این ابزار و کمک داوطلبانه مترجمین، شاهد بالا رفتن کیفیت، کارایی و تنوع خدماتی که میتوانیم حتی به دوردستترین نقاط دنیا ارائه کنیم بودهایم. شما می توانید بدون پوشیدن کت و شلوار هم جدی باشید. بنیانگذاران شرکت ما، Google را بر پایه این عقیده که کار باید چالش انگیز باشد و چالش باید مفرح و سرگرم کننده باشد بنا نهادند. ما عقیده داریم که احتمال وقوع چیزهای بزرگ و خلاق در یک فرهنگ شرکتی صحیح بیشتر است–و این فقط به معنای داشتن لامپهای لاوا و توپ لاستیکی نیست. در اینجا بر موفقیتهای تیمیتأکید میشود و از موفقیتهای فردی که به موفقیت کلی ما کمک کند تقدیر میشود. ما روی کارکنان خود–افرادی پر انرژی، علاقمند با پسزمینههای مختلف، با رویکردهای خلاقانه در جهت کار، بازی و زندگی سرمایهگذاری بزرگی انجام دادهایم. جو کاری ممکن است عادی و غیر رسمی باشد اما ایدههای جدید در یک صف رستوران، در یک جلسه تیمی یا در باشگاه به ذهن خطور میکنند این ایدهها خرید و فروش میشوند، مورد آزمایش قرار میگیرند و با سرعت خارقالعادهای عملی میشوند–و ممکن است سکوی پرتاب یک پروژه جدید با هدف استفاده جهانی باشند. فقط خوب کافی نیست باید عالی باشد. ما عالی بودن را فقط یک نقطه شروع می دانیم و نه نقطه پاپان. ما اهداف مان را خود مشخص می کنیم و می دانیم که هنوز به آنها دست نیافته ایم زیرا می دانیم با تلاش بیشتر برای رسیدن به اهداف خود می توانیم حتی به دستاوردهای بیشتر از حد انتطار دست یابیم. از طریق نوآوری و تکرار، ما میخواهیم روی مواردی که به خوبی عمل می کنند کار کرده و آنها را به شکل پیش بینی نشده ای بهبود بخشیم. مثلاً یکی از مهندسین ما متوجه شد که جستجو در مورد کلماتی که املای آنها درست است به خوبی انجام می شود، با خود فکر کرد اما در مورد کلمات دارای اشتباهات تایپی و املایی چطور، و همین باعث شد دست به یک ابتکار عمل زده و غلط گیر املای مفیدتری را ایجاد کند. حتی اگر ندانید دقیقاً به دنبال چه هستید، یافتن یک پاسخ در وب مشکل ماست نه شما. ما سعی می کنیم تا نیازهایی را پیش بینی کنیم که هنوز توسط مخاطبین جهانی مان به زبان آورده نشده است و با استفاده از محصولات و سرویس هایی که استانداردهای جدیدی را ایجاد می کنند به آنها دست یابیم. وقتی ما Gmail را راه اندازی کردیم، از فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به هر سرویس ایمیل دیگری برخوردار بود. وقتی به گذشته نگاه می کنیم ارائه چنین فضایی به نظر ساده می رسد–اما چون اکنون ما استانداردهای جدیدی برای ذخیره سازی ایمیل داریم، این طور فکر می کنیم. اینها تغییراتی هستند که ما به دنبال ایجاد آنها هستیم و همیشه به دنبال مکان های جدیدی برای ایجاد تغییر و نوآوری هستیم. و در آخر، نارضایتی همیشگی ما از شکل کنونی چیزها انگیزه کارهایی است که انجام می دهیم. |
|||
|
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان