pedia-learning

ورود

گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت نام

ثبت نام
انجمن عمومی گسترش فناوری آگو

اگر اولین بار از انجمن بازدید می کنید برای دسترسی کامل به انجمن عضو شوید بعد عضویت قادر به ارسال مطلب و شرکت در بحث خواهید داشت

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گوگل آنالیتیکس – Google Analytics بخش چهارم
08-17-2013, 02:22 PM
ارسال: #1
گوگل آنالیتیکس – Google Analytics بخش چهارم
سلام
ادامه بحث گوگل آنالیتیکس:
بعد از گزینه های Demographic در منوی Audience نوبت به گزینه های داخل زیر منوی Behavior می رسد. همانطور که از نام این زیر منو مشخص است رفتار کاربران را بررسی می کند. گزینه های داخل این منو عبارتند از:
New vs Returning
Frequency & Recency
Engagement
در اولین قدم نمودار New vs Returning را مورد بررسی قرار می دهیم. این قسمت به آمار کاربرانی را نشان می دهد که برای اولین بار از سایت ما دیدن کرده اند و یا بیشتر از یک بار از سایت ما استفاده کرده اند. استفاده کاربران از یک سایت بیشتر از یک بار نشان دهنده کاربرانی است که از یک سایت رضایت دارند. این کاربران را اصطلاحا کاربران وفادار (Loyal) گویند. به نظر می رسد سایتهایی که ضریب مشتریان وفادارشان بالا است سایتهایی موفق می باشند. (فراموش نکنیم این ضرایب به صورت نسبی بحث می شود. مثلا سایتهایی که آگهی تبلیغاتی دارند تعداد زیادی کاربر جدید پیدا می کنند و در این سایتها ممکن است تغییر محسوسی در کاربران جدی آنها ایجاد شود. اما این تغییر درصد بین کابران وفادار و کاربران جدید به معنی نامناسب بودن سایت نیست. در مثالی دیگر در مورد سایتهایی که تازه به راه افتاده اند کاملا واضح است که مشتریان وفادار ندارند واین ضریبها بیشتر تمایل به مشتریان جدید دارند. ) در مجموع هر یک از این نمودار ها به شما اطلاعاتی می دهد که برای تفسیر مناسب آن باید شرایط سایت را و همچنین زمان تفسیر نمودار و موضوع سایت را مد نظر داشته باشید. شکل زیر نمودار New vs Returning را نشان می دهد.

[تصویر:  New-vs-Returning-google-ana.jpg]

در نمودار فوق نشان می دهد ۶۹٫۱۴ درصد کاربران این سایت در بازه مشخص شده نمودار جدید هستند (رنگ آبی ) و تنها حدود ۳۰٫۸۶ درصد کاربران وفادار سایت هستند.
نمودار بعدی در این قسمت Frequency & Recency می باشد. در این نمودار به بررسی دقیق تعداد بازدی افراد از سایت و تعداد صفحات مشاهده شده توسط آنها می پردازد.


[تصویر:  Frequency-and-Recency.jpg]

در جدول بالای این تعداد بازدید انجام شده از سایت و همچنین تعداد صفحات مشاهده شده توسط کاربران را نشان می دهد. در ادامه نشان می دهد تعداد بازدیدهایی که فقط یک بار از سایت دیدن کرده اند چقدر است. مثلا در تصویر تعداد بازدیدهایی که تنها یکبار از سایت دیدن کرده اند ۱۶۴۰ نفر بوده است. به عبارتی از تعداد کل ۲۳۷۲ نفر بازدید در مدت زمان تنظیم شده نمودار تعداد ۱۶۴۰ نفر (۶۹٫۱۴ درصد) تنها یکبار از سایت دیدن کرده اند و در این یک بار ۷۱۸۷ صفحه از سایت خواند شده است. این تعداد صفحه یعنی ۶۸٫۷۹ درصد صفحات خوانده شده سایت در بازه انتخاب شده می باشد.
در ردیف بعدی تعداد افرادی که ۲ بار از سایت ما دیدن کرده اند و همچنین تعداد صفحاتی که توسط این افراد خوانده شده ذکر شده است. که در این مثال ۲۷۰ بازدید است.
ردیفهای بعدی به همین صورت در مورد تعداد بازدید های ۳ و ۴و … می باشد.
در زیر منوی بعدی که با عنوان Engagement به مفهوم اشتغال نامیده شده است میزان زمان صرف شده کاربران را بررسی کرده است.

[تصویر:  Engagement.jpg]

تعداد کاربرانی که بین ۰ تا ۱۰ ثانیه در سایت بوده اند ۱۱۸۵ نفر می باشد. این افراد تنها ۱۲۵۰ صفحه را خوانده اند. درصد این افراد ۴۹٫۹۶ درصد بازدیدها را شامل می شود. (این درصد تا حدودی نشان از ضعیف بودن طراحی سایت یا مطالب قرار گرفته در آن دارد. البته شدت ضعف آن زمانی مشخص تر می شود که دقیقا بررسی شود این کاربران چگونه جذب سایت شده اند و هنگام ورود به سایت به کدام صفحه سایت وارد شده اند. مثلا اگر شما در یک سایت که مطالب سرگرمی دارد آگهی بزنید و کابرانی که در زمینه کاری شمانیستند را جذب نمایید ممکن این کاربران پس از ورود به سایت شما و پس از نگاه اول سایت شما را ترک کنند. در این حالت سایت شما ممکن است طراحی خوبی داشته باشد و محتوای آن نیز عالی باشد اما چون بیننده مناسبی نداشته این اتفاق برایش رخ داده است. )
در ردیف دوم این سایت تعداد بازید هایی که بین ۱۱ تا ۳۰ ثانیه در سایت بوده اند را نشان می دهد. این افراد ۸۴ نفر یا ۳٫۵۴ درصد بینندگان سایت را نشان می دهند.
سایر ردیفها نیز به همین ترتیب تعداد افراد را بر حسب زمانهای مختلف صرف شده در سایت نمایش می دهند.
(کاربران اینترنتی هنگام ورود به یک سایت بلافاصله و پس از چند ثانیه اول تصمیم می گبرند که در سایت بمانند و از آن استفاده کنند و یا صفحه سایت را ببندند و به سایت دیگری مراجعه کنند. بنابراین هنگام طراحی سایتها خیلی دقت کنید که صفحه های ورودی سایت شما چگونه می باشد.)
بقیه گزینه ها را در قسمت بعدی بررسی خواهیم کرد.
موفق باشید
مهرداد میرشاهی
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پیام‌های داخل این موضوع
گوگل آنالیتیکس – Google Analytics بخش چهارم - agotd - 08-17-2013 02:22 PM

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان


Persian Translation by MyBBIran.com - Ver: 4.1
Powered by MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme designed by Marvel (Sidebar created by Yaldaram - Yaldaram.com)
Theme Translation by Mt Edition